Odpowiednie żywienie – jak sprawdzić czy prowadzimy zdrową dietę?

odpowiednie żywienie

To przede wszystkim dolegliwości związane z naszym zdrowiem dadzą nam pierwszy objaw tego, że dieta, jaką stosujemy jest nieprawidłowa. Ta objawi się poprzez zły stan cery, włosów, paznokci, ale również dolegliwościami, takimi jak bóle podbrzusza, refluks, wrzody, zgaga, ciągłe zmęczenie, ciągłe uczucie zimna, anemia a nawet pogorszony wzrok. Niestety, wszystkie te objawy pojawią się dopiero w długim czasie po stosowaniu niewłaściwej diety, dlatego już teraz warto odpowiedzieć sobie na kilka zasadniczych pytań dotyczących spożywanych przez nas posiłków, sposobu ich przyrządzania i nawyków żywieniowych, by ewentualne błędy niwelować szybko i skutecznie nie doprowadzając do powikłań.

Pamiętajmy, że dobra dieta to nie tylko ta, która jest smaczna ani nie ta, która jest bogatym źródłem witamin – okazuje się bowiem, że do naszego organizmu możemy dostarczyć ich zbyt dużą ilość, co również będzie niekorzystne. Jak radzi dobry dietetyk w Warszawie, odpowiednia dieta to ta, która posiada zbilansowany poziom niezbędnych wartości i minerałów odżywczych a najlepszą jest, którą ułoży dla nas specjalista, biorąc pod uwagę i preferencje smakowe i zapotrzebowanie.

Jak radzą specjaliści z Akademii Zdrowego Żywienia warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Oto one:

– Czy najważniejszym posiłkiem Twojego dnia jest śniadanie?

– Czy zawsze spożywasz ciepłe śniadanie?

– O której godzinie jesz pierwszy posiłek dnia?

– O której godzinie jesz ostatni posiłek dnia?

– Ile razy w ciągu dnia jesz?

– Ile cukru spożywasz każdego dnia?

– Ile owoców i warzyw jesz każdego dnia?

– Ile kalorii spożywasz każdego dnia?

– Czy uprawiasz sport?

– Czy pijesz alkohol?

Okazuje się, że najważniejsze jest śniadanie, najlepiej jeśli jest spożywane „na ciepło” do godziny 9:00. Ostatni posiłek powinien być lekki i jedzony nie później niż dwie godziny przed pójściem spać. Odpowiednie żywienie to posiłki spożywane optymalnie 5 razy w ciągu dnia, dokładnie przeżuwając każdy kęs a owoce i warzywa powinny stanowić nawet 70% produktów. Niewskazane jest nadmierne picie alkoholu chociaż lampka czerwonego wina do obiadu działać może dobroczynnie. Należałoby również dbać o kondycję fizyczną – codzienny spacer może zdziałać cuda.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *