Wybór agencji PR w trzech prostych krokach

PR

Do public relations każde przedsiębiorstwo musi dojrzeć. Panuje bowiem u nich zazwyczaj przeświadczenie, iż na Public Relations mogą sobie pozwolić tylko największe przedsiębiorstwa. Jednakże wraz z rozwojem firmy okazuje się, iż pozytywny wizerunek w mediach ma znaczenie. I że nie bierze się on sam z siebie, tylko trzeba poświęcić mu nieco uwagi.

Gdy przedsiębiorstwo już jest na tym etapie rozwoju, współpraca z konsultantem albo agencją public relation staje się nieodzowna. W tym momencie powstaje pytanie – jak wybrać, aby się nie sparzyć już na samym samym starcie?

Po pierwsze – my

Po pierwsze, warto wiedzieć, co pragniemy osiągnąć, a do tego jest potrzebna dokładna wiedza o swojej firmie.

To konieczne, bowiem żadna agencja PR nie zrobi tego za nas. By zacząć, musi mieć jakiś punkt wyjścia i cel, do którego realizacji ma dążyć. Nie wystarczy więc powiedzieć róbcie tak, aby było „dobrze” i czekać na okładkę najnowszego wydania Wprost, na której znajdzie się zamyślona twarz prezesa.

Poszukiwanie odpowiedniej agencji PR

Gdy już wiemy, co pragniemy osiągnąć przy pomocy agencji Public Relations, nadszedł czas, aby rozejrzeć się się na rynku i wybrać kilka firm, z którymi podejmiemy rozmowy. Warto tu zwrócić się o opinię do przyjaciół na jej temat, którzy już mieli do czynienia z agencją PR. Niezłym posunięciem będzie również zwrócenie się do stowarzyszeń zawodowych z wnioskiem o polecenie.

Kolejny etap – brief i spotkania z „wybrańcami”

Kiedy już wyselekcjonowaliśmy odpowiadające nam firmy, należy się z nimi skontaktować z już przygotowanym briefem. Od tego momentu piłeczka jest po stronie agencji. To do nich należy obowiązek przygotowania prezentacji, w których znajdzie się informacja, jak widzą kooperację z naszą firmą i to jak mają zamiar osiągnąć wskzane cele. Rzecz jasna, nie powinniśmy spodziewać dokładnego planu działań, gdyż to na tym etapie jest niemożliwe.

Kolejny krok to osobiste spotkanie z reprezentantami agencji oraz ich pracownikami, którzy mieliby pracować nad wizerunkiem naszego przedsiębiortwa.

Kiedy już doprowadziliśmy do końca turę spotkań z wyselekcjonowanymi firmami PR, mamy pełne podstawy do tego, aby wybra tę, która rokuje największe nadzieje na zrealizowanie postawionych przed nią zadań, a przy tym wydaje się, że współpraca z nią będzie się realizować w sposób harmonijny i w atmosferze wzajemnego zaufania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *