Szkolenia medialne – cel
Szkolenia medialne skierowane są dla wszystkich osób, które w swojej karierze zawodowej mają stały bądź sporadyczny kontakt z mediami lub jednym z ich obowiązków są wystąpienia publiczne. Dzięki poznaniu najlepszej taktyki i zdobyciu wiedzy na temat sztuki autoprezentacji każda przemowa czy wywiad może tylko skutkować poprawą wizerunku firmy, którą ów pracownik reprezentuje.
Podczas szkoleń medialnych, jakie oferuje na przykład firma wmediawzieci.pl chętni nauczą się poprawnej komunikacji z otoczeniem. To, w jaki sposób zbudują relacje z dziennikarzami stanowi nierzadko podstawę ich sprawnego funkcjonowania w branży. Co więcej, wypowiedzi, które trafiają do szerokiego grona odbiorców bardzo często kształtują wizerunek firmy nie można więc pozwolić, by miały negatywny charakter.
Wiadomym jest również, iż osoba reprezentująca przedsiębiorstwo bardzo często stresuje się tego rodzaju wystąpieniami, co szybko wychwytywane jest przez słuchaczy – na szkoleniach medialnych kursanci uczą się kontrolować zarówno mowę ciała jak również dobierać odpowiednią formę publikacji koniecznych do przekazania informacji .
Niestety, najczęściej media interesują się przykrymi czy negatywnymi aspektami działalności firmy, tym bardziej więc należy umieć zachować dystans i wypracować z dziennikarzami odpowiedni kontakt, na pewno nie należy uciekać przed odpowiedziami a raczej w sposób dyplomatyczny przedstawić aktualną sytuację.