promowanie muzyki

Promowanie muzyki poprzez współpracę z serwisami internetowymi

Wykorzystanie Internetu jako narzędzia marketingowego jest obecnie czymś całkowicie normalnym w przypadku artystów, w tym także muzyków. Wiele osób jednak niestety robi to nieumiejętnie lub chaotycznie. Wynika to z niewiedzy dotyczącej specyfiki promocji cyfrowej, a także z nieznajomości technicznych rozwiązań. Możliwe, że pobieżnie rozumiemy, jak wygląda promocja w Spotify albo na YouTubie, ale po jakimś czasie zauważamy, że jednak nasze działania są nieskuteczne. Na pewno bardzo ważną kwestią będzie nawiązanie współpracy z takimi profesjonalistami zajmującymi się dystrybucją, jak Independent Digital. Wówczas będziemy mieli pewność, że materiał muzyczny jest w odpowiedni sposób przygotowany i będzie opublikowany we właściwym czasie. Wymaga to naturalnie także bardzo dobrej znajomości branży i obserwowania treści, jakie publikują inni artyści.

Promocja muzyki nigdy nie odbywa się w próżni

Aktywność artystyczna zawsze polega na pewnym kontekście tematycznym oraz terminowym. Aby odnieść sukces w konkretnym gatunku muzycznym, trzeba bardzo dobrze orientować w tym, czy rynek jest nasycony, czy też nie. Tylko doświadczeni specjaliści, tacy jak ci pracujący w Independent Digital, są zorientowani w tym, ile premier jest planowanych w przyszłym tygodniu lub miesiącu i jakie gatunki muzyczne są obecnie na topie. Cały sukces polega na tym, aby publikacja utworu albo albumu była zaplanowana znacznie wcześniej tak, aby promowanie muzyki było rzeczywiście skuteczne. Duża odpowiedzialność w tym kontekście marketingowym spoczywa także na barkach samego artysty. Wokalista lub menedżer zespołu zawsze musi się zaangażować w pozyskiwanie fanów, a także utrzymywać stosunki komunikacyjno-promocyjne z innymi artystami. Wzajemne wspieranie się muzyków jest powszechną metodą marketingową na całym świecie od lat.

Muzyka bezpośrednio dostarczana do serwisów internetowych

Podjęcie współpracy z takimi firmami gwarantuje nie tylko rozpoczęcie skutecznej i sprawdzonej promocji, ale także jej kontynuację. Independent Digital oferuje muzykom lub wokalistom znaczne poszerzenie pola oddziaływania promocyjnego z uwagi na fakt, że ten niezależny agregator treści cyfrowych współpracuje z ogromną ilością artystów i wytwórni muzycznych z Polski, ale także z Włoch i Ameryki Północnej. Dzięki tej usłudze artysta ma pewność, że muzyka będzie bezpośrednio i terminowo z odpowiednim wyprzedzeniem przed premierą dostarczona do Apple Music albo Spotify, czy też Tidal.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *