promocja muzyki

Skuteczne promowanie muzyki

Żyjemy w czasach, w których aby się w czymkolwiek wybić i pokazać, nie wystarczy już tylko dobry produkt lub wysoka jakość usług. Dziś liczy się przede wszystkim skuteczna reklama i szereg przemyślanych kroków marketingowych. Również w branży muzycznej każdego roku poddaje się wielu utalentowanych artystów, którzy nie potrafili wyróżnić się z tłumu. Jak zatem skutecznie promować swoje utwory?

Od czego zacząć?

Na samym początku oczywiście należy zadbać o poziom wydawanych dzieł. Zdecydowanie lepiej wypuszczać utwory rzadziej, ale takie, które nie schodzą poniżej pewnego poziomu. Nie można także przesadzić w drugą stronę – należy zachować pewną regularność. Dalsze działania to już promocja muzyki, a tutaj mamy już wiele różnych możliwości.

Gdzie szukać pomocy?

Młodzi artyści bardzo często potrzebują pomocy, aby zyskać rozgłos, a ich kariera nabrała tempa. Pomocną dłoń wyciągają dystrybutorzy muzyki, którzy są w stanie dostarczyć twórczość do współpracujących z nimi serwisów muzycznych. Obecność muzyki na platformach, takich jak Spotify, Tidal, Apple Music czy Empik daje większe pole do dotarcia do potencjalnych słuchaczy. Bardzo często firma, będąca dystrbutorem muzyki, posiada swój własny dział marketingu, który utrzymuje kontakt z przedstawicielami poszczególnych serwisów i pomaga tym samym w skutecznej promocji.

Koncerty

Nikt nie zaproponuje szerzej nieznanemu artyście głównego występu na festiwalowej scenie, a tym bardziej nie zapłaci za takowy koncert. Każdy musi się przygotować na to, że będzie musiał podróżować po kraju i grać za darmo przed występami gwiazd wieczoru. W ten sposób małymi kroczkami można zyskać zainteresowanie publiczności i pierwszych fanów.

Social media

W dobie Internetu, kiedy niemal każdy posiada konto na portalach społecznościowych, założenie własnego fanpage’a jest co najmniej wskazane. W ten sposób możemy przybliżyć fanom nie tylko naszą karierę muzyczną i prezentować utwory, ale także opowiedzieć odrobinę o naszym prywatnym życiu. Rozwijanie więzi między artystą a fanami może okazać się bardzo pomocne. Jest to również wspaniała okazja, aby poznać opinię osób, które słuchają twórczości muzyka.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *